Wie is BloomTown?

Ik help mens-bewuste ondernemers om vanuit hun idealen, purpose en drive effectieve en succesvolle marketing(-communicatie) te realiseren, door met jou als ondernemer terug te keren naar je kern, en van daaruit te communiceren met je ideale klant. Ik ben op zoek naar ondernemers die (willen) weten waar ze hun bed voor uitkomen.

Marc Hermans

De ervaring leert…

Als ik één ding geleerd heb in de afgelopen tien jaar, dan is het dat onze levensfilosofie ons veel meer vormt dan al het andere. Geloven in iets betekent onder andere overtuigd ervan zijn nog vóórdat het gerealiseerd is, en dat is een kerneigenschap voor succesvolle ondernemers.

“What you do you simply proves what you believe.”
~ Simon Sinek

Heldere visie

Ben jij ervan overtuigd dat er meer mogelijk is, dat de tijden aan het veranderen zijn en dat het beter en zinvoller kan? Die overtuiging wil je concreet maken, maar de beste weg er naartoe is niet altijd zo duidelijk zichtbaar als je zou willen.

Marketing succes vraagt om helderheid en zelfvertrouwen.

Je zal als ondernemer heel goed moeten weten en begrijpen waar je mee bezig bent en waar je naartoe werkt. In deze veranderlijke, hectische en chaotische tijden verlies je namelijk eenvoudig het zicht op je route. Je focus verzwakt en succes ebt langzaam weg waardoor onzekerheid aan je gaat knagen. Wie helder doorziet wat gedaan moet worden, kan pas de motivatie en de nodige kracht vinden om het te gaan doen.

In stap één van mijn werkwijze richt ik me daarom samen met jou op het veroveren (of heroveren) en vasthouden van helderheid en focus, want daaruit komen gerichte en effectieve beslissingen voort. Die helderheid en focus werken bovendien enorm aanstekelijk, wat natuurlijk tot beter resultaat leidt. Die methode werkt voor mij én voor mijn klanten, omdat het een stevige en motiverende basis legt waar elke beslissing aan getoetst kan worden.

De filosofie van BloomTown

De filosofie van BloomTown is onder andere (maar niet exclusief) geënt op het idee achter de betekenis-economie. Bij een nieuwe kijk op economie en ondernemen hoort namelijk ook een nieuwe manier van met marketing omgaan. Betekenisvolle marketing klinkt binnen de huidige ervaring voor de meeste mensen tegenstrijdig, maar dat hoeft het niet te zijn.

De misvatting bestaat doordat marketing regelmatig wordt ingezet om mensen ‘over te halen’ om iets te kopen. Langdurige menselijke en klantrelatiesrelaties zijn echter gebaseerd op vertrouwen, en vertrouwen kan niet geforceerd worden. (Lees voor een andere visie op marketing mijn artikel “Voor wie denkt dat marketing over ‘meer verkopen’ gaat…”).

De diepte in

In marketing-communicatie voor mijn klanten ga ik uit van de ‘Waarom’, zoals wordt uitgelegd door Simon Sinek in deze video. Sinek het beschrijft op heldere wijze, maar om het zelf te realiseren blijkt veel minder eenvoudig. Je moet er namelijk voor de diepte in.

Als je meer hierover wil weten, dan raad ik aan om dit artikel te lezen. Zoals Sinek zegt “Met wat je doet, laat je zien waar je in gelooft”. Dat geldt voor de artikelen die ik schrijf, en natuurlijk voor de ebooks (“Bewust ondernemen” en “In 3 stappen naar de ‘Big Picture'”). Daarin is te lezen hoe ik de wereld zie en waar ik waarde aan hecht, met het doel om ook jou als ondernemer te enthousiasmeren en activeren voor de betekenis-economie.

 

Waar kan BloomTown jou mee helpen?


BloomTown helpt ondernemers via coaching, begeleiding, advies en realisatie.

Marketing/Sales

Kern en doelen
Marketingstrategie
Marketing Funnel
Content Marketing Strategie
Sales Strategie
Sales Funnel

Copywriting

Webteksten
Blogteksten
SEO-teksten
Advertentieteksten
Flyerteksten
Brochureteksten
Video scripts
Audio scripts
Conversion Rate Optimization

Design/Branding

Art Direction
Logo en Huisstijl
Webdesign
Graphic Design
UI/UX Design
Advertenties
Flyers
Brochures
Conversion Rate Optimization

Technische realisatie

Webdevelopment
Drukwerkvoorbereiding
Drukwerkbegeleiding
Videoproductie
Audioproductie
SEO