Waarom ontbreekt het resultaat van je marketing?

Een aantal jaren geleden kwam ik er in een gesprek met een collega-ondernemer achter dat we, los van elkaar, dezelfde conclusie hadden getrokken uit onze ervaringen in de marketing, namelijk dat er veel meer succes te behalen valt voor professionele ZZP-ers en kleine ondernemingen. We vroegen onszelf in dat gesprek nu eindelijk eens hardop af waarom ze zo vaak niet hun volledige potentieel weten te benutten?

De zoektocht

Die marketing-vraag heeft BloomTown sinds dat gesprek niet meer losgelaten, en de afgelopen jaren hebben daarom in het teken gestaan van de zoektocht naar wat kleine ondernemingen precies tegenhoudt en hoe dit zo praktisch en gericht mogelijk kan worden opgelost.

Missed Chances of the Marketing Road less traveled

Anders gezegd, het doel van de zoektocht was het vinden van wegen om met en voor ZZP-ers en kleine organisaties zelfverzekerde marketing-acties en zinvolle klant-connecties te creëren, omdat met die combinatie zowel korte- als langetermijn succes kan worden behaald.

Zelfverzekerde marketing en zinvolle connecties

Zelfverzekerde marketing-acties en zinvolle klant-connecties blijken pas mogelijk, zodra je als ondernemer een heel helder beeld hebt van wat je doet, voor wie je dat doet, hoe je dat moet doen, waarom je dat zo doet, en meer. Als dat soort inzichten of zelfs maar een deel ervan ontbreken, of je vergist je in het antwoord op één of meer van deze vragen, dan blijkt keer op keer dat de basis voor écht succesvolle marketing ontbreekt en dat het dus niet lukt om het maximale eruit te halen.

Het cruciale inzicht

De eerste, cruciale fase in het traject van BloomTown is dan ook gericht op bewustzijn, inzicht en helderheid. Hoe waardevol deze fase is voor het succes wordt vooral duidelijk in de feedback die BloomTown ontvangt van klanten. De inzichts-fase blijkt namelijk voor velen zo’n enorme eye-opener te zijn, dat het hun hele ziens- en werkwijze beïnvloedt, en niet alleen hun marketing- en sales-trajecten, waar het in eerste instantie voor ontwikkeld is.

BloomTownBuzz: Creativiteit

“Creativity involves breaking out of established patterns in order to look at things in a different way.”
~ Edward de Bono (BrainyQuote)

Het resultaat

Eén van de belangrijkste resultaten is dat je extreem helder inzicht krijgt in wat jouw onderneming uniek maakt en voor wie dat interessant is, zodat je je veel beter kunt positioneren ten opzichte van je concurrenten.

Minstens zo belangrijk (en dat belang wordt regelmatig onderschat) is dat het eenvoudiger wordt om beslissingen te nemen en toetsen, waardoor je als ondernemer veel zelfverzekerder en consistenter aan de slag gaat, maar ook dat er meer flow in je werk komt. Steeds opnieuw het wiel uitvinden wordt namelijk overbodig en je bouwt makkelijker voort op elke vorige ervaring en actie.

Anders gezegd, BloomTown helpt je om het ploeteren om te zetten naar inzichtelijk, zelfverzekerd en succesvol ondernemen. Bel naar één van de onderstaande telefoonnummers, of vul het formulier in voor een vrijblijvend oriëntatiegesprek:

tel: (033) 28 54 883 / (06) 57 283 649


Waar kan BloomTown jou mee helpen?


BloomTown helpt ondernemers via coaching, begeleiding, advies en realisatie.

Strategie

Kern en doelgroep
Marketingstrategie
Marketing Funnel
Content Marketing Strategie
Sales Strategie
Sales Funnel

Tekstuele communicatie

Webteksten
Blogteksten
SEO-teksten
Advertentieteksten
Flyerteksten
Brochureteksten
Video scripts
Audio scripts
CRO

Visuele communicatie

Art Direction
Branding
Logo en Huisstijl
Webdesign
Graphic Design
UI/UX Design
Advertenties
Flyers
Brochures
CRO

Technische realisatie

Webdevelopment
Drukwerkvoorbereiding
Drukwerkbegeleiding
Videoproductie
Audioproductie
SEO