“Think Different” voor ondernemers

“Here's to the crazy ones. The misfits. The rebels. The troublemakers. The round pegs in the square holes. The ones who see things differently [...] while some may see them as the crazy ones, we see genius. Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.” (Zie de Video.)

De toekomst is van “The crazy ones. The misfits. The rebels…”

Deze tekst uit de “Think Different” campagne van Apple uit 1997 resoneert nog steeds bij veel mensen, en in zeker zin sluit het ook aan bij hoe veel ondernemers zich voelen, en wel op twee manieren. Allereerst natuurlijk omdat ze ‘vrije’ ondernemers zijn en dat vergt zelfstandigheid. Daarnaast kampen veel ondernemers op dit moment juist met het vinden van hun eigen weg in het snel veranderende ondernemerslandschap.

Al die veranderingen komen bovenop het toch al volle bord van beslissingen waar ondernemers mee te maken hebben. Ik merk bij veel zelfstandigen dan ook dat er de laatste jaren een zekere weerstand en onzekerheid is ontstaan, en dat men manieren zoekt om hiermee om te gaan.

Voel jij dat het anders moet kunnen? Dat de huidige marketing en branding, of meer nog het huidige ondernemerschap, en binnen afzienbare tijd ook de hele economie een andere kant op zou moeten? Dan ben je waarschijnlijk zo’n misfit, zo’n rebel, en dat is een goed teken.

BloomTownBuzz: “We need men who can dream”
The problems of the world cannot possibly be solved by skeptics or cynics whose horizons are limited by the obvious realities. We need men who can dream of things that never were and ask ‘why not?’.
~ John F. Kennedy (BrainyQuote)

De individuele schaapjes verdwijnen in de massa

De voorlopers

Wie nog niet dat gevoel heeft dat het anders kan en moet, heeft nog werk te doen aan zijn/haar visie die ondernemers op dit moment zo hard nodig hebben. Wie zich namelijk als ondernemer niet helemaal thuisvoelt in het huidige economische landschap loopt gevoelsmatig voor, en voelt daarmee een toekomst aan die op dit moment wordt voorbereid.

Dat gevoel herkennen betekent misschien niet dat je er al helemaal klaar voor bent, maar wel dat het voor jou tijd is om ermee aan de slag te gaan. Wie de video-advertentie van Apple bekijkt, ziet een reeks personen voorbijkomen die de wereld hebben veranderd. Mensen die niet bleven staan bij wat was, maar die hun visie achterna gingen, om de werkelijkheid te vormen naar het beeld dat ze voor ogen hadden.

De bekende ‘helden’ van het verleden inpspireerden met hun visie grote groepen mensen. Hun opkomst is echter ook vaak het ‘logische gevolg’ van een specifieke crisis of scheve situatie die moest worden rechtgetrokken, zoals dat ook nu het geval is. Ook in de marketing is dat goed zichtbaar.

BloomTownBuzz: Ongezonde marketing
“I think the marketing industry is guilty of not really trying to understand people. It often takes data and runs with a trend, not understanding the root of that trend. They’re not asking wether that trend is healty or unhealthy, and think that just the fact that it’s a trend means we should do it […] I think really great marketers, like really great leaders, do two things. They have a unique ability to empathize and understand, and they have a unique perspective on the world.”
~ Simon Sinek (Inspiration Session at DMA’s &THEN)

De moderne marketing en branding zijn regelmatig een lege huls, gebakken lucht (lees ook het artikel: “Bewezen Branding-methode zegt ‘nee’ tegen gebakken lucht”), een glanzend laagje om het mooi te maken, maar waarin diepte en échte interesse ontbreken. Een effectieve manier om dit te doorbreken is door te werken vanuit een heldere visie, maar het werken vanuit je visie heeft nog veel meer positieve effecten. Keuzes worden duidelijker en eenvoudiger, je wordt onafhankelijker van wat concurrenten doen, en je kan weer je eigen weg kiezen, zoals dat hoort bij zelfstandig ondernemen.

Klanten van BloomTown hervinden hierdoor vaak het enthousiasme en de flow waarmee ze ooit als starters hun onderneming hebben opgezet. Maar ook voor wie nu zijn bedrijf start, is het belangrijk om direct vanuit een sterke visie te kunnen ondernemen. Wil jij werken aan zijn unieke perspectief en visie in deze tijd van veranderingen? Laat het me weten in een email, of bel me: 06 – 57 28 36 49.

Ik hoor graag van je.

Waar kan BloomTown jou mee helpen?


Effectieve Marketing & Branding vragen om totaaloplossingen:
Advies, begeleiding, creativiteit en realisatie. Uiteraard is BloomTown ook beschikbaar voor deelopdrachten.

Strategie

Marketing strategie
Branding strategie
Marketingcommunicatie strategie
Content Marketing strategie
Marketing Funnels
Sales Funnels
Google Adwords
Facebook strategie
Linkedin strategie
Instagram strategie

Tekstuele communicatie

Copywriting
Webteksten
Blogteksten
SEO-teksten
Advertentieteksten
Flyerteksten
Brochureteksten
Video scripts
Audio scripts
CRO

Visuele communicatie

Art Direction
Brand Identity
Logo en Huisstijl
Webdesign
Grafisch ontwerp
UI/UX Design
Advertenties
Flyers
Brochures
CRO

Technische realisatie

Webdevelopment
SEO
SEA
Social Media Advertenties
Drukwerkvoorbereiding
Drukwerkbegeleiding
Fotografie
Video
Audio

Contact opnemen »