Hoe zet je jouw marketing obstakels om in voordelen en successen?

Ondervind jij problemen met je marketing? Heb je al van alles geprobeerd om het te verbeteren, maar blijft het succes buiten bereik? Dan heb je mogelijk geprobeerd om je problemen op te lossen op hetzelfde niveau als waarop ze zijn ontstaan.

Vóórdat je aan de slag gaat met marketing- en sales-funnels!

“We can not solve our problems with the same level of thinking that created them”
~ Albert Einstein

Het overgrootte deel van de ‘marketing oplossingen’ dat momenteel wordt aangeboden aan ZZP-ers, richt zich op een specifieke tool, een specifiek medium of, in het beste geval, op een ‘beproefde’ marketing- en sales-funnel voor een bepaald medium, zoals Facebook, LInkedin, of Google. Het zijn dus oplossingen voor een specifiek ‘niveau’, namelijk het niveau van de implementatie van je marketing, maar dat is meestal niet het niveau waarop jou problemen ontstaan

Waar ontstaan jouw marketing-problemen?

Er wordt verondersteld dat je namelijk al een een gepersonaliseerde marketingstrategie en bijbehorende communicatie-strategie klaar hebt, vóórdat je met al die tools aan de slag gaat. Weet je zeker dat je die hebt? En weet je ook zeker dat hij écht bij jou en je doelgroep past? De juiste strategie kan bijvoorbeeld voorkomen dat je met de verkeerde tools gaat werken, of in de verkeerde media investeert. En je communicatie-strategie kan je verkoopsucces maken of breken.

Veel problemen ontstaan door zeer wijdverspreide misvattingen over marketingstrategieën, maar zodra je die doorziet, kun je werken aan een veel steviger fundament voor je marketing, en een veel grotere impact met je sales-funnel.

Het geheim: de kern van de zaak…

De échte basis voor een solide marketing wordt dus voorbereid op het niveau dat voorafgaat aan de strategie. Vooral voor de ZZP-er geldt, dat wat jou als mens uniek maakt, je ook meteen uniek geschikt maakt als ondernemer voor het publiek dat daar het beste bij past, maar alleen als je daar zo goed mogelijk gebruik van weet te maken.

Vooral ZZP-ers hebben meestal niet meer dan een vaag idee van de kern van hun onderneming. Te vaag om er goed hun voordeel mee te doen. En dat terwijl die kern juist het belangrijkste fundament is van je succes als ondernemer. Het goed kennen en begrijpen ervan, kan je (werk)leven een stuk prettiger en eenvoudiger kan maken.

Wat is er anders?

Op papier lijkt dit niet heel anders te zijn dan wat de meeste marketingbureau’s aanbieden, maar dat is maar schijn. Marketing-analyses richten zich bijvoorbeeld traditioneel veel meer op de markt en nauwelijks op wie de ondernemer is. In het geval van ZZP-ers en kleine ondernemingen is dat een vergissing, want de ondernemer is de absolute kern van zijn onderneming en hij/zij is daarom enorm belangrijk voor de vormgeving van de strategie.

ZZP-ers zijn eraan gewend om alles zelf te doen, maar daarmee beperken ze vaak enorm hun eigen succes. We weten niet wat we niet weten en denken daarom dat we heel veel zelf (moeten) kunnen. Op het niveau van de marketing-tools kan dat tot op zekere hoogte geleerd worden, maar voor de niveau’s erboven is een objectiviteit en expertise nodig, waarover maar weinigen beschikken.

Je eigen succes niet ondermijnen

Ondernemers moeten zich zoveel mogelijk kunnen richten op hun kernactiviteiten en zo min mogelijk met taken die daarbuiten vallen. Vooral als die taken een veel te grote expertise van ze eisen. Dat is de hond die zichzelf constant in de staart bijt. Wil je echter een ander resultaat en hoop je dat ook nog binnen afzienbare tijd te realiseren, dan is het noodzakelijk dat je op een andere manier gaat werken en denken dan je tot nut toe deed.

Je zal nu mogelijk een rem voelen. Dat gevoel herkent en begrijpt BloomTown, want er zijn twee jaar hard zoeken en werken overheen gegaan voordat de formule compleet en de methodes uitgewerkt waren. Het was bovendien nooit gelukt zonder de eerlijke feedback en hulp van collega’s en klanten. Daarom biedt BloomTown je een aantal mogelijkheden.

We kunnen afspreken voor een vrijblijvend gesprek, maar je kan ook de Marketing Analyse aanvragen, om alvast een voorproefje te krijgen van de inzichten die BloomTown je kan bieden. Heb je een specifieke vraag, of ben je op zoek naar inspiratie, dan kan deze (gratis) optie jou mogelijk helpen.

Start vandaag nog met het omzetten van je marketing obstakels in voordelen en successen!

 

Waar kan BloomTown jou mee helpen?


BloomTown helpt ondernemers via coaching, begeleiding, advies en realisatie.

Marketing/Sales

Kern en doelen
Marketingstrategie
Marketing Funnel
Content Marketing Strategie
Sales Strategie
Sales Funnel

Copywriting

Webteksten
Blogteksten
SEO-teksten
Advertentieteksten
Flyerteksten
Brochureteksten
Video scripts
Audio scripts
Conversion Rate Optimization

Design/Branding

Art Direction
Logo en Huisstijl
Webdesign
Graphic Design
UI/UX Design
Advertenties
Flyers
Brochures
Conversion Rate Optimization

Technische realisatie

Webdevelopment
Drukwerkvoorbereiding
Drukwerkbegeleiding
Videoproductie
Audioproductie
SEO